Του Παναγιώτη Αντ. Ανδριόπουλου
Είναι γνωστό ότι λόγω της διαμάχης για την δικαιοδοσία του Κατάρ, το Πατριαρχείο Αντιοχείας επέβαλε, μονομερώς, ακοινωνησία στο Πατριαρχείο Ιεροσολύμων, που σημαίνει ότι δεν μπορεί να υπάρξει συλλειτουργία μεταξύ των προκαθημένων των δύο παλαίφατων Πατριαρχείων, αλλά και των κληρικών τους.
Η διακοπή της εκκλησιαστικής κοινωνίας μεταξύ των δύο Πατριαρχείων της Ανατολής συμπλήρωσε ήδη τον 3ο χρόνο, καθώς η σχετική ανακοίνωση του Πατριαρχείου Αντιοχείας δημοσιοποιήθηκε στις 27 Ιουνίου 2015.
Όμως, πολύ πρόσφατα – και σε επίσημες διορθόδοξες συνάξεις – συμμετείχαν και συλλειτούργησαν πανηγυρικά εκπρόσωποι των δύο Εκκλησιών.
Συγκεκριμένα, στο πλαίσιο διορθοδόξου συνεδρίου του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας, με θέμα: «Άγιος Ιερομάρτυς, Πατριάρχης Αλεξανδρείας και κατόπιν Κωνσταντινουπόλεως, Κύριλλος ο Λούκαρις», την Τετάρτη 27 Ιουνίου 2018, ημέρα μνήμης του Αγίου Κυρίλλου του Λουκάρεως (+1638), τελέστηκε Διορθόδοξη Θεία Λειτουργία, της οποίας προέστη ο Αλεξανδρινός Προκαθήμενος, Πατριάρχης Θεόδωρος Β΄, «συλλειτουργούντων των Εκπροσώπων των Αγιωτάτων Εκκλησιών: Αντιοχείας Αρχιμ. Δαμασκηνού Αλκέντε, Ιεροσολύμων Αρχιεπ. Κωνσταντίνης κ. Αριστάρχου….», σύμφωνα με σχετικό ανακοινωθέν του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας.
Να σημειωθεί ότι ο εκπρόσωπος του Πατριάρχου Αντιοχείας, αρχιμ. Δαμασκηνός Αλκέντε, υπήρξε παλαιότερα στενός συνεργάτης του Πατριάρχου Αντιοχείας Ιωάννου.
Επίσης, στα ΚΔ’ Παύλεια, που διοργάνωσε η Μητρόπολη Βεροίας, στον Πατριαρχικό Διορθόδοξο Εσπερινό στο Βήμα του Αποστόλου Παύλου (29-6-2018), συμμετείχε ο εκπρόσωπος του Πατριαρχείου Αντιοχείας Επίσκοπος Μπανιάς Δημήτριος δίπλα στον εκπρόσωπο του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων, Αρχιεπίσκοπο Ιορδάνου Θεοφύλακτο, με άπασαν την αρχιερατική στολή και οι δύο (όπως φαίνεται καθαρά στην φωτογραφία που δημοσιεύουμε εδώ).
Κατόπιν αυτών τίθεται το ερώτημα: Ήρθη η ακοινωνησία από μέρους του Αντιοχείας προς το Πατριαρχείο Ιεροσολύμων; Μήπως ο Πατριάρχης Ιωάννης …χαλάρωσε την διακοπή της εκκλησιαστικής κοινωνίας με τα Ιεροσόλυμα και επιτρέπει σιωπηρώς την κοινωνία κυρίως σε διορθόδοξους εορτασμούς; Ή μήπως οδηγούμαστε σε μια σταδιακή άρση της ακοινωνησίας;
Σε κάθε περίπτωση, θα ήταν ευχής έργο να λήξει, επιτέλους, η διένεξη για το Κατάρ και να αποκατασταθεί πλήρως η εκκλησιαστική κοινωνία μεταξύ των δύο Πατριαρχείων της Ανατολής, που έχουν κοινές αγωνίες και κοινά προβλήματα, λόγω του συνεχώς δοκιμαζόμενου ποιμνίου τους στην πάντοτε εύφλεκτη Μέση Ανατολή.
Πηγή
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου