«Ἐξέλθετε ἔθνη, ἐξέλθετε καί λαοίκαί θεάσασθε σήμεροντόν βασιλέα τῶνοὐρανῶν ὡςἐπί θρόνουὑψηλοῦ, ἐπίπώλου εὐτελοῦς».
Μέ αὐτάτά λόγια τοῦἰδιομέλου τῶν Αἴνωνμᾶς καλεῖ ἡἘκκλησία μας διάτοῦ ἱεροῦ ὑμνογράφου νά ἐξέλθουμε καίἐμεῖς σήμερα μαζίμέ τούς Ἰσραηλίτεςκαί μαζί μέτούς παρεπιδημοῦντες στήν Ἱερουσαλήμ, μαζίμέ τά παιδιάπού κρατοῦσαντά βαΐα τῶνφοινίκων καί μαζίμέ ἐκείνους πού«ἐστρώνυνον τά ἱμάτιά» τουςστόν δρόμο, γιά νά ὑποδεχθοῦμε τόν Χριστό πούεἰσέρχεται στήν ἁγίαΠόλη ἐπίπῶλον ὄνου.
Ποῦ ὅμωςμᾶς καλεῖ νάἐξέλθουμε καί ποιόνμᾶς καλεῖ νάδοῦμε ὁ ἱερόςὑμνογράφος; Ἤμήπως ἡπροτροπή εἶναιμιά ρητορικήἔκφραση χωρίς σημασία, μία ἀνάμνησηἤ μία ἐπικαιροποίησητοῦ παρελθόντος γιά νά ἐξυπηρετήσειὁ ὑμνογράφοςτίς ἀπαιτήσειςτῶν νόμων τῆςποιήσεως;
Οἱ ἐρωτήσεις αὐτές εἶναι εὔλογες, ἀφοῦ ἐμεῖς δένβρισκόμαστε στήνἹερουσαλήμ ὅπωςοἱ Ἰσραηλίτες, οὔτε ὁ Χριστόςπρόκειται νά εἰσέλθεικαί πάλι στήνἁγία Πόλη.
Ποιό εἶναι, λοιπόν, τότετό νόημα τότετῆς προτροπῆςτοῦ ἱεροῦ ὑμνογράφουκαί ἀπόποῦ μᾶς καλεῖνά ἐξέλθουμε;
Στήν ἐρώτησηαὐτή μποροῦμενά δώσουμεἀπάντηση ἄνσκεφθοῦμε πρωτίστωςποιός εἶναι ὁλόγος γιά τόνὁποῖο εἰσῆλθεὁ Ἰησοῦς σάνσήμερα στάἹεροσόλυμα καίγιά ποιόν λόγοἐξῆλθαν οἱ Ἰσραηλίτες στούς δρόμους.
Ὁ Ἰησοῦςεἰσέρχεται στά Ἱεροσόλυμαγιά νά ἑορτάσειἐκεῖ τό τελευταῖο Πάσχα τῆςἐπιγείου ζωῆςτου μέ τούςμαθητές τουκαί ἀπόἐκεῖ νά πορευθεῖστό Πάθος καίτήν Ἀνάσταση. ΟἱἸσραηλίτες ἐξέρχονται στούς δρόμους γιάνά δοῦν καίνά ὑποδεχθοῦντόν Χριστό, ὁὁποῖος μόλιςπρόσφατα εἶχε ἀναστήσει τόν τετραήμερο Λάζαροἀποδεικνύονταςὅτι αὐτός ἦτανὁ Μεσσίας.
Ἄν, λοιπόν, καί ἐμεῖς θέλουμενά ζήσουμεπραγματικά τό Πάσχα, ἄν θέλουμενά ζήσουμε πνευματικά τά γεγονότατοῦ Πάθους καίτῆς Ἀναστάσεωςτοῦ Κυρίου, πρέπεινά ἀρχίσουμε ἀπότή σημερινή ἡμέρα.
Πρέπεινά ὑποδεχθοῦμε σήμερα τόν Ἰησοῦβγαίνοντας ὄχι ἀπότά σπίτιαμας, γιατί ὁΧριστός δέν περνᾶαἰσθητά ἀπότούς δρόμους τῶνπόλεών μας, ἀλλάἀπό τούςοἴκους τῶν ψυχῶνμας. Ἄν θέλουμενά δοῦμε καίνά συναντήσουμετόν Χριστό, πρέπεινά ἐγκαταλείψουμεὅ,τι μᾶςκρατᾶ μακρυάτου, εἴτε αὐτήεἶναι ἡ ἀδιαφορία μας εἴτε εἶναιἡ ἀμέλειά μας, εἴτε εἶναι οἱσυνήθειεςκαί τά λάθημας, εἴτε εἶναιτά πάθη καίοἱ ἁμαρτίες μας.
Ἄν θέλουμενά δοῦμε καίνά συναντήσουμετόν Χριστό, πρέπεινά βγοῦμεἀπό τάτείχη τοῦ ἐγωισμοῦκαί τῆς αὐταρέσκειάςμας πού μᾶςπεριορίζουν τήνὁρατότητα καί μᾶςἀπομακρύνουν ἀπότόν Χριστό.
Ἄν θέλουμενά συναντήσουμε τόνΧριστό, θάπρέπει νάκάνουμε αὐτό πούἔκαναν καί οἱἸσραηλίτες οἱ ὁποῖοιτόν ὑποδέχθηκαν μέ τά βαΐατῶν φοινίκων. Καίἄν ἐκεῖνοι ἔβγαλαντά ἱμάτιά τουςκαί τά ἔστρωσανστόν δρόμο ἀπόὅπου θάπερνοῦσε ὁ Χριστός, ἐμεῖς θά πρέπεινά ἀπεκδυθοῦμε τόν ἐγωισμό καίτήν ὑψηλοφροσύνη μαςκαί νά τάὑποβιβάσουμετόσο στήν κλίμακατῶν προσωπικῶνμας ἀξιῶν πούνά εἶναι σάννά τά στρώνουμεστό ἔδαφος. Θάπρέπει νάἀπεκδυθοῦμε τήνἰδέα καί τήγνώμη πού ἔχουμεγιά τόν ἑαυτόμας σέ τέτοιοσημεῖο, ὥστε ἀκόμηκαί ἄν μᾶςπατοῦν οἱ ἄνθρωποιγύρω μας, καίἄν ἀκόμη μᾶςἀδικοῦν ἤ μᾶςσυκοφαντοῦν, αὐτόνά μήν μᾶςἐνοχλεῖ, νά μήνμᾶς πειράζει, ἀλλάνά τό θεωροῦμεὡς τιμή καίὡς εὐεργεσία, γιατίμᾶς ἀσκεῖ στήνταπείνωση. Καίταπείνωση εἶναιἡ ἀρετή τήνὁποία δίδαξεσέ ὅλους μαςκαί μέ τήνεἴσοδό του στάἹεροσόλυμα ἐπίπῶλον ὄνου ἀλλάπολύ περισσότερο μέτήν σταυρική τουθυσία γιά χάρημας ὁ Χριστός.
Ἄν θέλουμε, λοιπόν, ἀδελφοίμου, νά γίνουμεκαί ἐμεῖς συνοδοιπόροικαί συμμέτοχοιτοῦ Πάθους καίτῆς Ἀναστάσεωςτοῦ Κυρίου, ἄςτόν ἀκολουθήσουμεὄχι μόνο μέτά λόγια ἀλλάκαί μέ τάἔργα μας, ἄςτόν ἀκολουθήσουμε καίστόν δρόμοτῆς ταπεινώσεως, ἀπό τάἹεροσόλυμα μέχρι τόνΓολγοθᾶ, γιά νάἐλπίζουμε πώςθά τόν δοῦμεκαί θά συναντήσουμεἀναστημένο καίδοξασμένο τήν ἡμέρατῆς λαμπροφόρουἈναστάσεώς του.
Μητροπολίτης Βεροίας κ. Παντελεήμων
Πηγή
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου